شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 2781
بازدید: 1571

غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس

آیا از بروزرسانی های خودکار برای  قالب ها، افزونه ها و فایل های اصلی وردپرس استفاده می کنید؟ آپدیت اینها، مهم ترین بخش برای امنیت وب سایت شما است. نسخه های قدیمی تر از قالب ها، افزونه ها و فایل های اصلی باعث ایجاد آسیب پذیری های امنیتی برای سوء استفاده هکرها می شوند.

عده ای فکر می کنند که آپدیت خودکار در وردپرس ایده خوبی برای اجرای وب سایت است، اما آیا واقعاً اینگونه است؟

در واقعیت، بیشتر اوقات آپدیت اتوماتیک چیز خوبی است. با این حال، موارد نادری وجود دارد که بروزرسانی ها می توانند وب سایت شما را خراب کنند.

به عنوان مثال، ممکن است شما در فایل های وردپرس خود تغییراتی ایجاد کرده باشید که در این صورت همه آنها از بین می روند، یا اینکه ممکن است قالب یا یکی از افزونه های شما با نسخه جدید وردپرس سازگار نباشد.

برای همین ممکن است، بخواهید آپدیت خودکار در وردپرس را غیرفعال کنید و این فرایند را به صورت دستی انجام دهید. ما در این مقاله پس از توضیحاتی کوتاه، نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس را به شما با دو روش مختلف آموزش می دهیم.

غیر فعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

بروزرسانی های خودکار در نسخه 3.7 به وردپرس اضافه شد. هدف بهبود امنیت وردپرس بود. اما از آن زمان بسیاری از توسعه دهندگان نگران ایجاد مشکلاتی در سایت خود بودند و به همین خاطر تصمیم به غیرفعال کردن آپدیت خودکار سایت خود گرفتند.

در ادامه ما نحوه متوقف کردن بروزرسانی های خودکار در وردپرس را با استفاده از افزونه Easy Updates Manager و همچنین با کد آموزش می دهیم.

روش افزونه

در این روش، اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Easy Updates Manager است. در صورت نیاز به اطلاعات  بیشتر آموزش نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه، گزینه ای با نام Updates Options به قسمت پیشخوان اضافه می شود که برای دسترسی به تنظیمات افزونه باید بر روی آن کلیک کنید.

در اینجا برای پیکربندی سریع و غیرفعال کردن بروزرسانی های خودکار در وردپرس، فقط کافی است تا بر روی دکمه Disable auto updates کلیک کنید.

این تمام کاری بود که باید با افزونه برای غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس انجام می دادید. همچنین با این افزونه می توانید بروزرسانی خودکار را فقط برای موارد دلخواه غیرفعال یا فعال کنید.

روش دستی

استفاده از افزونه برای وقتی که شما بخواهید، گزینه های مختلفی برای سفارشی سازی آپدیت های وردپرس داشته باشید، بسیار عالی است. اما وقتی بخواهید به صورت کامل همه آپدیت های خودکار سایت وردپرس خود را غیرفعال کنید، استفاده از یک خط کد ممکن است برای شما راه حل بهتر و ساده تری باشد.

برای اینکار باید وارد هاست خود شوید و سپس به روت اصلی سایت (public_html)، یعنی همان جایی که وردپرس نصب شده است مراجعه کنید و سپس فایل wp-config.php را در حالت ویرایش قرار دهید و کد زیر را به آن اضافه کنید.

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

پس از وارد کردن کد در فایل wp-config.php، فراموش نکنید که تغییرات را ذخیره کنید.

حالا آپدیت ها در سایت وردپرس شما به صورت خودکار انجام نمی شود و باید به صورت دستی اینکار را با یک کلیک انجام دهید.

امیدواریم که این مقاله به شما در غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید مقاله دیگر ما را در مورد نحوه بروزرسانی وردپرس ببینید.

نویسنده

مهدی حسینی
طراحی و برنامه نویسی سایت و اپلیکشن