شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 2511
بازدید: 1900

این فصل به شما کمک می کند تا دانش و اعتماد به نفس بنیادی شما را در حین حرکت به جلو افزایش دهید.

سئو چیست؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. این روشی برای  افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن در نتایج گوگل است که شما هیچ هزینه ایی را برای آن پرداخت نخواهید کرد.

علی رغم اختصار ، SEO به همان اندازه که در مورد خود موتورهای جستجو است مربوط به افراد است. این درمورد درک آنچه افراد به صورت آنلاین جستجو می کنند ، پاسخ هایی که می خواهند ، کلماتی که استفاده می کنند و نوع محتوایی که می خواهند استفاده کنند. دانستن پاسخ این سوالات به شما امکان می دهد تا با افرادی که به دنبال راه حل های آنلاینی که   شما ارائه می دهید بیایند.

اگر دانستن هدف مخاطبان شما یک طرف سکه SEO است ، ارائه آن به روشی که خزنده های موتور جستجو می توانند آن را پیدا و درک کنند ، طرف دیگر است. در این راهنما ، انتظار داشته باشید که یاد بگیرید که چگونه هر دو کار را انجام دهید.

معنی این کلمه چیست؟

اگر با هر یک از تعاریف این فصل مشکل دارید ، حتماً واژه نامه SEO ما را برای مراجعه باز کنید!

موتورهای جستجو دستگاه پاسخگویی هستند. آنها میلیاردها قطعه محتوا را شسته و هزاران عامل را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام محتوا به احتمال زیاد به سوال شما پاسخ می دهد.

موتورهای جستجو همه این کارها را با کشف و فهرست بندی تمام محتوای موجود در اینترنت (صفحات وب ، PDF ، تصاویر ، فیلم ها و غیره) از طریق فرایندی به نام “خزیدن و نمایه سازی” انجام می دهند و سپس آن را   با پرس و جو در فرایندی که از آن با عنوان “رتبه بندی” یاد می کنیم مطابقت میدهند . ما در فصل 2 به جزئیات بیشتر خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی خواهیم پرداخت.

کدام نتایج جستجو “ارگانیک” هستند؟

همانطور که قبلاً گفتیم ، نتایج جستجوی ارگانیک مواردی است که از طریق SEO موثر بدست می آید ، هزینه آن را پرداخت نمی کند (یعنی تبلیغات نکردن). این موارد قبلاً به راحتی قابل مشاهده بودند – تبلیغات به وضوح به این صورت برچسب گذاری می شدند و نتایج باقیمانده معمولاً به شکل “10 پیوند آبی” ذکر شده در زیر آنها بود. اما با تغییر روش جستجو ، چگونه می توانیم امروز نتایج ارگانیک را تشخیص دهیم؟

امروزه ، صفحات نتایج موتور جستجو – که معمولاً “SERP” نامیده می شوند – با هر دو قالب تبلیغاتی و پویاتر از نتایج ارگانیک (به نام “ویژگی های SERP”)  از آنچه که قبلاً دیده ایم ، پر شده است.

به عنوان مثال ، اگر “آب و هوای تهران” را جستجو کنید ، به جای لینک به سایتی که ممکن است این پیش بینی را داشته باشد ، پیش بینی آب و هوا برای شهر  تهران را مستقیماً در SERP مشاهده خواهید کرد. و اگر “پیتزا تهران ” را جستجو کنید ، نتیجه “بسته محلی” متشکل از مکان های پیتزا تهران را مشاهده خواهید کرد. راحت است ، درست است؟

لازم به یادآوری است که موتورهای جستجو از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنند. هدف آنها حل بهترسوالات جستجوگر (در SERP ها) ، بازگرداندن جستجوگران و نگه داشتن آنها در SERP ها برای مدت طولانی تری است.

برخی از ویژگی های SERP در Google ارگانیک هستند و می توانند تحت تأثیر SEO قرار گیرند. اینها شامل قطعه های ویژه (یک نتیجه ارگانیک تبلیغ شده است که پاسخی را در داخل یک جعبه نمایش می دهد) و سوالات  مربوط (مانند جعبه های “مردم نیز می پرسند”).

شایان ذکر است که بسیاری از ویژگی های جستجوی دیگر وجود دارد که اگرچه تبلیغاتی پولی نیستند ، اما به طور معمول نمی توانند تحت تأثیر SEO قرار گیرند. این ویژگی ها اغلب دارای داده های به دست آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی پدیا ، WebMD و IMDb هستند.

چرا سئو سایت مهم است؟

در حالی که تبلیغات پولی ، رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های آنلاین می توانند باعث ایجاد ترافیک در وب سایت ها شوند ، اکثر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شوند.

نتایج جستجوی ارگانیک املاک و مستغلات دیجیتال بیشتری را پوشش می دهد ، برای جستجوگران باهوش معتبرتر به نظر می رسد و نسبت به تبلیغات پولی کلیک های بیشتری را دریافت می کند. به عنوان مثال ، از کل جستجوهای ایالات متحده ، فقط 2.8 ~ از مردم روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.

به طور خلاصه: SEO دارای 20 ~ فرصت ترافیک بیشتر از PPC در تلفن همراه و دسک تاپ است.

سئو همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که اگر به درستی تنظیم شود ، می تواند به مرور سود خود را پرداخت کند. اگر محتوای جامعی را ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد ، بازدید شما می تواند با گذشت زمان گلوله برفی داشته باشد ، در حالی که تبلیغات برای ارسال بازدید به سایت شما به بودجه مستمر نیاز دارد.

موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند ، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه سازی و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

آیا باید یک متخصص SEO ، مشاور یا آژانس استخدام کنم؟

بسته به پهنای باند ، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب سایت (های) خود ، می توانید SEO اصلی را خود انجام دهید. یا ممکن است کشف کنید که کمک یک متخصص را ترجیح می دهید. در هر صورت اشکالی ندارد!

اگر در نهایت به دنبال کمک متخصص هستید ، مهم است که بدانید بسیاری از آژانس ها و مشاوران “خدمات جستجوگرها را ارائه می دهند” ، اما کیفیت آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت سئو خوب می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند ، زیرا روش های اشتباه سئو در واقع می تواند بیش از آنکه به شما کمک کند به سایت شما آسیب برساند.

کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه SEO
“SEO کلاه سفید” به تکنیک های SEO ، بهترین روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که مطابق با قانون موتور جستجو ، تمرکز اصلی آن برای ارائه ارزش بیشتر به مردم است.

“SEO کلاه سیاه” به تکنیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که سعی در اسپم کردن / گول زدن موتورهای جستجو دارند. گرچه SEO کلاه سیاه می تواند کارساز باشد ، وب سایت ها را در معرض خطر مجازات و / یا نمایه سازی (حذف از نتایج جستجو) قرار می دهد و دارای پیامدهای اخلاقی است.

وب سایت های مجازات شده مشاغل ورشکسته شده ای دارند. این فقط دلیل دیگری است که باید در انتخاب متخصص یا آژانس سئو بسیار مراقب باشید.

موتورهای جستجو اهداف مشابهی را با صنعت سئو دارند
موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت کمک کنند. در واقع ، گوگل حتی دارای راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو است ، دقیقاً مانند راهنمای مبتدی! آنها همچنین کاملاً از تلاشهای انجمن جستجوگرها پشتیبانی می کنند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال – مانند Unbounce ، MNsearch ، SearchLove و MozCon متعلق به خود Moz – به طور منظم مهندسان و نمایندگان موتورهای جستجوی بزرگ را به خود جلب می کنند.

Google از طریق تالار گفتمان راهنمای مرکزی وب مستر و با میزبانی پاتوق های ساعت اداری زنده به مدیران وب و سئو سایت کمک می کند. (متاسفانه ، بینگ ، انجمن های وب مستر خود را در سال 2014 تعطیل کرد.)

در حالی که دستورالعمل های مدیر وب سایت از موتور جستجو به موتور جستجو دیگر متفاوت است ، اصول اساسی آن ثابت می ماند: سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. در عوض ، یک تجربه آنلاین عالی برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. برای انجام این کار ، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و قصد کاربر را برآورده کنید.

رهنمودهای Google Webmaster
اصول اساسی:
صفحات را ابتدا برای کاربران ایجاد کنید ، نه موتورهای جستجو.
کاربران خود را فریب ندهید.
از ترفندهایی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود خودداری کنید. یک قانون خوب این است که آیا شما راحت می توانید توضیح دهید که با یک وب سایت برای یک کارمند Google چه کاری انجام داده اید؟ تست مفید دیگر این است که بپرسید ، “آیا این به کاربران من کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشت ، آیا این کار را می کردم؟”
به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند.

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:
محتوای تولید شده به صورت خودکار
شرکت در طرح های پیوند
ایجاد صفحاتی با محتوای اصلی کم یا بدون محتوای اصلی (به عنوان مثال کپی شده از جای دیگری)
Cloaking – روشی برای نمایش خزنده های موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان با محتوای متفاوت.
متن و لینک های مخفی
صفحات Doorway – صفحاتی که برای رتبه بندی مناسب برای جستجوهای خاص جهت هدایت بازدید به وب سایت شما ایجاد شده اند

دستورالعمل های مدیر وب بینگ
اصول اساسی:
محتوایی واضح ، عمیق ، جذاب و آسان برای یافتن در سایت خود ارائه دهید.
عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.
پیوندها به عنوان نشانه ای از محبوبیت و پیوندهای پاداش بینگ در نظر گرفته می شوند که رشد ارگانیک دارند.
نفوذ اجتماعی و سهام اجتماعی سیگنال های مثبتی هستند و می توانند در بلند مدت در رتبه بندی ارگانیک تأثیر داشته باشند.
سرعت صفحه همراه با یک تجربه کاربری مفید و مفید مهم است.
برای توصیف تصاویر از ویژگی های alt استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوای آن را بهتر درک کند.
مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:
محتوای نازک ، صفحاتی که بیشتر تبلیغات یا پیوندهای وابسته را نشان می دهند یا در غیر این صورت بازدیدکنندگان را به سایت های دیگر هدایت می کنند ، رتبه خوبی نخواهند داشت.
تاکتیک های سو linkاستفاده از پیوند که هدف آنها تورم تعداد و ماهیت پیوندهای ورودی مانند خرید پیوندها ، شرکت در طرح های پیوند است ، می تواند منجر به نمایه سازی شود.
اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URL تمیز ، مختصر و متناسب با کلمات کلیدی وجود دارد. پارامترهای پویا می توانند URL های شما را کثیف کرده و باعث ایجاد محتوای تکراری شوند.
URL ها را در صورت امکان توصیفی ، کوتاه ، کلمه کلیدی غنی کنید و از نویسه های غیر حرفی خودداری کنید.
دفن پیوندها در Javascript / Flash / Silverlight؛ محتوا را نیز از این موارد دور نگه دارید.
محتوای تکراری
پر کردن کلمات کلیدی
Cloaking – روشی برای نمایش خزنده های موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان با محتوای متفاوت.

رهنمودهایی برای نمایندگی مشاغل محلی خود در Google
اگر مشاغلی که شما برای آن کار SEO انجام می دهید به صورت محلی کار کند ، یا از ویترین فروشگاه خارج شود و یا برای انجام خدمات به مکان های مشتریان برود ، این شرکت برای لیست Google برای کسب و کار من واجد شرایط است. برای مشاغل محلی مانند اینها ، Google دستورالعمل هایی دارد که بر آنچه شما باید و نباید در ایجاد و مدیریت این لیست ها انجام دهید ، حاکم است.

اصول اساسی:
مطمئن شوید که واجد شرایط درج در فهرست Google برای کسب و کار من هستید ؛ شما باید یک آدرس فیزیکی داشته باشید ، حتی اگر آدرس خانه شما باشد ، و باید رو در رو مشتری یا در محل زندگی خود (مانند فروشگاه خرده فروشی) یا در محل زندگی خود (مانند لوله کش) به مشتریان خدمات ارائه دهید.
صادقانه و دقیق تمام جنبه های داده های مشاغل محلی خود را نشان دهید ، از جمله نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس وب سایت ، دسته های مشاغل ، ساعات کار و سایر ویژگی ها.
مواردی که باید از آنها اجتناب کرد
ایجاد لیست های Google برای کسب و کار من برای نهادهایی که واجد شرایط نیستند
نمایش نادرست هر یک از اطلاعات اصلی کسب و کار شما ، از جمله “پر کردن” نام تجاری خود با کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدماتی ، یا ایجاد لیست برای آدرس های جعلی
استفاده از صندوق های پستی یا دفاتر مجازی به جای آدرس های معتبر خیابان
سو Abاستفاده از بخش بازبینی در لیست Google برای کسب و کار من ، از طریق بررسی های مثبت جعلی درباره تجارت شما یا موارد منفی جعلی از رقبای شما
پرهزینه ، اشتباهات مبتدی ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق دستورالعمل های Google

سئو محلی ، ملی یا بین المللی؟
مشاغل محلی معمولاً می خواهند برای کلمات کلیدی محلی-مقصدی مانند “[service] + [near me]” یا “[service] + [city]” رتبه بندی شوند تا مشتریان بالقوه ای را که در جستجوی محصولات یا خدمات در محلی خاص هستند ، جذب کنند. که آنها آنها را ارائه می دهند. با این حال ، همه مشاغل به صورت محلی فعالیت نمی کنند. بسیاری از وب سایت ها نمایانگر مشاغل مستقر در مکان نیستند ، بلکه در عوض مخاطبان را در سطح ملی یا حتی بین المللی هدف قرار می دهند. در بخش 4 به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد سئو محلی ، ملی و بین المللی باشید!

تحقق قصد کاربر
به جای اینکه این دستورالعمل ها را نقض کنید و سعی کنید موتورهای جستجو را در رتبه بندی بالاتر خود قرار دهید ، بر درک و تحقق اهداف کاربر تمرکز کنید. وقتی شخصی به دنبال چیزی می رود نتیجه مطلوبی دارد. خواه جواب باشد ، بلیط های کنسرت یا عکس گربه ، محتوای مورد نظر “قصد کاربر” آنهاست.

اگر شخصی جستجوی “گروهها” را انجام دهد ، آیا هدف او یافتن گروههای موسیقی ، گروههای عروسی ، اره نواری یا چیز دیگری است؟

وظیفه شما به عنوان سئو این است که به سرعت محتوای مورد نظر خود را در قالبی که آنها می خواهند در اختیار کاربران قرار دهید.

انواع معمول کاربر:

اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: “بهترین نوع لپ تاپ برای عکاسی چیست؟”
پیمایش: جستجوی یک وب سایت خاص. مثال: “Apple”
معامله ای: جستجو برای خرید چیزی. مثال: “معاملات خوب با مک بوک پرو”
با جستجوی کلید واژه (های) مورد نظر خود و ارزیابی SERP فعلی ، می توانید نگاهی اجمالی به قصد کاربر پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر چرخ فلک عکس وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد افرادی که به دنبال آن کلمه کلیدی هستند عکس را جستجو می کنند.

همچنین ارزیابی کنید که رقبای عالی رتبه شما در حال حاضر چه محتوایی را ارائه نمی دهند. چگونه می توانید مقدار 10X را در وب سایت خود ارائه دهید؟

ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت در وب سایت شما به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و مهمتر از آن ، اعتبار و اعتماد را برای مخاطبان آنلاین شما ایجاد می کند.

قبل از انجام هر یک از این موارد ، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک برنامه استراتژیک SEO درک کنید.

اهداف وب سایت / مشتری خود را بدانید
هر وب سایت متفاوت است ، بنابراین برای درک واقعاً اهداف تجاری یک سایت خاص وقت بگذارید. این نه تنها به شما کمک می کند تا تعیین کنید در کدام قسمت از SEO باید تمرکز کنید ، برای کجا پیگیری تبدیل ها و نحوه تنظیم معیارها ، بلکه به شما کمک می کند تا نقاط گفتگو را برای مذاکره درباره پروژه های SEO با مشتری ، رئیس و غیره ایجاد کنید.

KPI های شما (شاخص های کلیدی عملکرد) برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری در سئو چگونه خواهد بود؟ به عبارت ساده تر ، فشار سنج شما برای اندازه گیری موفقیت در تلاش های جستجوی ارگانیک چیست؟ شما می خواهید آن را مستند کنید ، حتی اگر به همین سادگی باشد:

برای وب سایت _ ، SEO KPI اصلی من _ است.
در اینجا چند KPI رایج برای شروع وجود دارد:

 

 

حراجی
بارگیری ها
ثبت نام از طریق ایمیل
ارسال فرم تماس با ما
تماس های تلفنی
و اگر کسب و کار شما دارای یک م localلفه محلی است ، می خواهید KPI برای لیست های Google برای کسب و کار من نیز تعریف کنید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

برای تماس کلیک کنید
کلیک به وب سایت
برای رانندگی کلیک کنید
شاید متوجه شده باشید که مواردی مانند “رتبه بندی” و “ترافیک” در لیست KPI وجود ندارد و این عمدی است.

“اما یک لحظه صبر کن!” تو بگو. “من به اینجا آمدم تا از SEO مطلع شوم زیرا شنیدم که می تواند به من کمک کند رتبه بندی کنم و بازدیدکننده داشته باشم ، و شما به من می گویید که اینها اهداف مهمی نیستند؟”

اصلا! درست شنیده اید SEO می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و در نتیجه بازدید بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند ، فقط این است که رتبه بندی و ترافیک وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. اگر هیچ کس به سایت شما مراجعه نکند ، در رتبه بندی استفاده کمی وجود دارد و اگر این بازدید به هدف بزرگتری از کسب و کار نرسد ، در افزایش بازدید شما کاربرد کمی دارد.

به عنوان مثال ، اگر شما یک سایت تولید سرب را اجرا می کنید ، ترجیح می دهید:

1000 بازدید کننده ماهانه و 3 نفر فرم تماس را پر می کنند؟ یا…
300 بازدید کننده ماهانه و 40 نفر فرم تماس را پر می کنند؟
اگر از SEO برای هدایت بازدید به سایت خود برای هدف تبدیل استفاده می کنید ، امیدواریم که مورد دوم را انتخاب کنید! قبل از شروع سئو ، اطمینان حاصل کنید که اهداف تجاری خود را مشخص کرده اید ، سپس از SEO برای کمک به شما در جهت دستیابی به آنها استفاده کنید – نه برعکس.

سئو خیلی بیشتر از معیارهای غرور به دست می آورد. اگر به خوبی انجام شود ، به مشاغل واقعی کمک می کند تا اهداف واقعی را برای موفقیت خود بدست آورند

تعیین اهداف صحیح (و در نهایت دستیابی به آنها) یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید به عنوان سئو انجام دهید. ما حتی جمعه سفید تخته ای مفید درمورد چگونگی تعیین اهداف هوشمندانه و قابل اندازه گیری برای مشتریان خود داریم!

این راهنما به شما کمک می کند تا در جستجوگرها ، داده محورتر شوید. به جای اینکه به طور تصادفی تیر را در سراسر مکان پرتاب کنید (و هر چند وقت یکبار خوش شانس شوید) ، چوب بیشتری را پشت تعداد پیکان های دیگر قرار دهید.

نویسنده

مهدی حسینی
طراحی و برنامه نویسی سایت و اپلیکشن